4,18 mln widzów Mikołajkowego Bloku Reklamowego. 1,21 mln zł dla chorych dzieci


4,18 mln widzów Mikołajkowego Bloku Reklamowego. 1,21 mln zł dla chorych dzieci

Charytatywny blok na antenie Polsatu nadany został o godz. 18.45, czyli tuż przed głównym wydaniem „Wydarzeń” i prawie 13 minut.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę



Średnia widownia wszystkich spotów pokazanych w tym czasie wyniosła 4,18 mln osób, co przełożyło się na 31,09 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 37,22 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 33,88 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.



Przynajmniej przez 1 minutę 16. Mikołajkowy Blok Reklamowy oglądało 5,08 mln osób w 4+ (1,99 mln w 16-49 i 2,75 mln w 16-59).





Z danych widowni minuta po minucie wynika, że Polsat podczas trwania 16. Mikołajkowego Bloku Reklamowego był niekwestionowanym liderem rynku. Widownia spotów w niemal każdej minucie charakteryzowała się dynamiką rosnącą.





Według wstępnych szacunków cała zebrana od reklamodawców w ramach akcji kwota wyniosła 1,21 mln zł (dane udostępnione przez Telewizję Polsat). Zostanie ona w całości przekazana na leczenie i rehabilitację dzieci, podopiecznych Fundacji Polsat.



Dla porównania, średnia oglądalność 15. Mikołajkowego Bloku Reklamowego pokazanego rok temu była o 980 tys. osób wyższa - wyniosła 5,16 mln widzów. Wówczas na rzecz Fundacji Polsat udało się zebrać kwotę 1,33 mln zł.





Producentem spotów jest Krzysztof Hansz, ich reżyserami Vladimir Tarasiuk i Armin Kurasz, a animacje do głównego spotu przygotowało Studio Produkcyjne Orka.



Po raz kolejny w postać Świętego Mikołaja wcielił się aktor Krzysztof Kowalewski. W tym roku wspomagali go dziennikarze redakcji „Wydarzeń”, Polsat News i Polsat Sport oraz gwiazdy produkcji znanych z anteny Telewizji Polsat. Będą to: dyrektor pionu informacji i publicystyki Telewizji Polsat - Dorota Gawryluk, a także Jarosław Gugała, Anita Sokołowska, Joanna Liszowska, Barbara Kurdej-Szatan wraz z mężem Rafałem, Jerzy Mielewski, Maciej Dowbor oraz gość specjalny - Kayah.



W ramach tegorocznej edycji Mikołajkowego Bloku Reklamowego wyemitowano spoty Allegro, Coca Cola Services, Cyfrowy Polsat, Huawei Polska, Mars Polska, McDonalds Polska, Nestle Polska, Netflix, NIVEA Polska, Pepsi-Cola Bottlers Poland, Procter&Gamble DS Polska, PZU, Polkomtel, Santander Bank Polska oraz Smyk.



W ciągu dotychczasowych szesnastu edycji Mikołajkowego Bloku Reklamowego udało się zebrać ponad 20 mln zł.



Dzięki emisji Mikołajkowego Bloku Reklamowego zdecydowanie wyższą widownię niż zazwyczaj zgromadziły „Wydarzenia” (dziennik rozpoczął się niemal 8 minut później niż zwykle), które w samym Polsacie śledziło 3,50 mln widzów. Z danych do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl wynika, że była to najchętniej oglądana pozycja programowa dnia. Automatycznie „Wydarzenia” miały również najwyższą widownię spośród wszystkich głównych wydań dzienników na głównych antenach. Drugie w kolejności były „Fakty”, które w TVN miały 2,65 mln widzów.





Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 10,23 proc.