AmRest sprzeda PizzaPortal na rzecz Glovo za 30 mln euro


AmRest podpisał umowę z Glovoapp23 w sprawie
sprzedaży 100 proc. udziałów w spółce Restaurant Partner Polska,
prowadzącej platformę PizzaPortal, za 30 mln euro plus 5 mln euro kwoty
warunkowej - podał AmRest w komunikacie. Rozliczenie ceny sprzedaży może nastąpić częściowo w udziałach Glovo, a częściowo w gotówce.


Jak podano, finalizacja transakcji jest uzależniona od spełnienia
określonych w umowie warunków, zwyczajowo występujących w transakcjach
fuzji i przejęć.


"Glovo kontynuuje strategię szybkiego rozwoju, która obejmuje
ekspansję na nowe rynki. Po ostatnich udanych inwestycjach, akwizycja
Pizza Portal dodatkowo wzmocni nasze strategiczne partnerstwo z AmRest
(...). Naszą ambicją jest bycie liderem na każdym rynku, gdzie jesteśmy
obecni (...)” – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Oscar
Pierre, dyrektor zarządzający Glovo.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Glovo, która od początku jest dla nas korzystna zarówno strategicznie, jak również finansowo. Cieszymy się z możliwości zwiększania naszego udziału w firmie i dalszego wzmacniania tego partnerstwa” - dodał Peter Kaineder, dyrektor ds. strategii w AmRest.

Glovoapp23 S.L. jest właścicielem aplikacji Glovo – jednej z
wiodących w Europie platform do zamawiania online oraz dowozu posiłków i innych dóbr konsumpcyjnych. Jak podał AmRest, obecnie Glovo ma ponad
5,5 miliona użytkowników i 16.000 stowarzyszonych partnerów. Platforma
funkcjonuje w 202 miastach w 26 krajach w rejonie Europy, Środkowego
Wschodu, Sub-Afryki oraz Ameryki Południowej.


W 2018 roku AmRest kupił 10 proc. akcji Glovo.

Z kolei w 2017 roku AmRest objął 51 proc. udziałów w Restaurant Partner Polska za 10 mln zł, a w tym roku przejął pozostałą część udziałów we właścicielu PizzaPortal.

Źródło: PAP Biznes