Facebook jednak zezwoli na reklamy kryptowalut. Ale najpierw zweryfikuje reklamodawców


Facebook jednak zezwoli na reklamy kryptowalut. Ale najpierw zweryfikuje reklamodawców

Facebook zmienia politykę dotyczącą reklam kryptowalut po niecałych 6 miesiącach od ich całkowitego zakazania. Zamierza wpuszczać część reklam do serwisu, ale tylko te, które sam zweryfikuje. Utrzymuje jednak zakaz reklam opcji binarnych i ICO.

Pod koniec stycznia Facebook wprowadził zakaz "reklamowania produktów i usług finansowych", które wiążą się lub są kojarzone z oszukańczymi praktykami. Jednak od razu zapowiedział, że w przyszłości może nieco zmodyfikować swoją politykę, jeśli nauczy się lepiej identyfikować te reklamy, które są oszustwem.

Właśnie to zrobił. Od teraz podmioty, które chcą reklamować produkty lub usługi związane z kryptowalutami w tym największym serwisie społecznościowym, muszą przejść proces weryfikacji. A zaczyna się on od wypełnienia formularza.

Facebook następnie oceni, czy są godne zaufania, czyli czy mają odpowiednie licencje, czy są obecne na giełdzie i weźmie pod lupę inne "ważne informacje" o danym biznesie.

Reklamy kryptowalut na Facebooku

Firma i tym razem zostawia sobie otwartą furtkę i sugeruje, że może zmienić decyzję raz jeszcze.

"Nie każdy, kto chce się reklamować, dostanie taką możliwość. Ale będziemy słuchać uwag, przyglądać się jak działa ta (obrana przez nas – red.) strategia i nadal będziemy analizować tę technologię tak, żeby z czasem zweryfikować strategię, jeśli będzie to konieczne" – tłumaczy na blogu Rob Leathern, jeden z dyrektorów Facebooka.

Podkreśla przy tym, że dla Facebooka ważne jest, by zapobiegać pojawianiu się w serwisie lub usuwać reklamy produktów lub usług wprowadzające w błąd. Prosi też użytkowników o to, by nadal zgłaszali serwisowi treści, które naruszają politykę dotyczącą reklam.

WARTO WIEDZIEĆ: