Gdy sama woda nie smakuje


Gdy sama woda nie smakuje

​Zimna woda zdrowia doda - mówi ludowe porzekadło. Większość z nas sięga po wodę niechętnie. Woli gasić pragnienie innymi napojami. A przecież bez wody organizm nie może prawidłowo funkcjonować. Efekt? Jesteś osłabiona, zmęczona, masz kiepski nastrój, nie możesz się skoncentrować, cierpisz na bóle głowy. Można to zmienić.

Zdjęcie

Ciało składa się w 70. procentach z wody. Utrata 20. procent prowadzi do odwodnienia /123RF/PICSEL
Ciało składa się w 70. procentach z wody. Utrata 20. procent prowadzi do odwodnienia /123RF/PICSEL

Wystarczy sięgnąć po szklankę mineralnej i wypić ją małymi łykami, by wrócić do formy. Warto wiedzieć, co zrobić, by woda była jeszcze zdrowsza. Odpowiednie dodatki zwiększą jej wchłanianie, wpłyną korzystnie na naszą kondycję, samopoczucie i nastrój. Bo sama czysta woda (a jeszcze gorzej - oczyszczona za pomocą filtrów) nie jest najlepszym płynem nawadniającym. Powinna zawierać ciut sodu oraz potas, magnez i wapń - tak jak woda mineralna.

Zdjęcie
Szklankę wody z cytryną pij po przebudzeniu. Poprawia metabolizm i uzupełnia witaminę C w organizmie /123RF/PICSEL
Szklankę wody z cytryną pij po przebudzeniu. Poprawia metabolizm i uzupełnia witaminę C w organizmie /123RF/PICSEL

Zapewni uczucie świeżości. Pomaga także przy bólu głowy i niestrawności. Mięta zawiera olejki eteryczne (np. mentol), który wspomaga działanie wątroby i żołądka, dlatego warto po nią sięgnąć, gdy masz kłopoty z trawieniem. 

Jak pić? 

Do dzbanka z wodą (1,5 litra) wsyp świeże listki mięty (ilość wg uznania). Pij w ciągu dnia osiem szklanek. Możesz też zaparzyć herbatkę ekspresową w 1/2 szklanki wrzątku i po ostudzeniu dolać 1,5 litra wody mineralnej.