H&M zamknie 160 sklepów


Szwedzka firma odzieżowa H&M, doskonale znana także polskim klientom, zapowiedziała na ten rok zamknięcie aż 160 sklepów.



H&M otworzy 335 nowych placówek, ale jednocześnie zamknie 160 sklepów, z czego ok. 50 w Europie - poinformował portal America Retail. Póki co nie wskazano jeszcze, które dokładnie sklepy będą przeznaczone do zamknięcia. Część nowych placówek będzie istniała pod marką H&M, część jednak przywdzieje inne szyldy, m.in. Cos, Monki, & Other Stories, Weekday i Arket.



Ruchy H&M wynikają z planów przyspieszenia optymalizacji sieci placówek stacjonarnych. Nowe sklepy, które firma planuje otworzyć w tym roku, będą usytuowane poza Europą i Stanami Zjednoczonymi.


Najnowsze wyniki finansowe firmy pochodzą ze stycznia 2019 r. H&M raportował, że sprzedaż netto za 2018 r. wzrosła o 5 proc., a przychody z kanału
online o 22 proc. Kanał online odpowiada już za 14,5 proc. przychodów całej grupy.


KWS
Źródło: