Krakowskie startupy są liderem w pozyskiwaniu finansowania


Krakowskie startupy są liderem w pozyskiwaniu finansowania

Nawet 59 proc. polskich startupów finansuje się wyłącznie z własnych środków. Aż 83 proc. z nich działa w modelu B2B, czyli sprzedaje swoje usługi lub produkty firmom, a nie konsumentom. Najczęściej polski startup ma dwóch założycieli – taki obraz startupu i startupowca maluje się w najnowszym raporcie Startup Poland o którym w Krynicy opowiadała Business Insider Polska Julia Krysztofiak-Szopa, prezes zarządu Startup Poland.

Do tego tylko 252 spośród 1101 ankietowanych startupów odpowiedziały na pytanie o dokładną kwotę pozyskanego przez nie kapitału. Jak wynika z raportu Startup Poland, łącznie zebrały 175 mln eurofinansowania zewnętrznego, co daje ok. 700 tys. euro na jedną firmę. – Mediana na poziomie 188 tys. euro pokazuje, że mamy w Polsce kilkanaście startupów z bardzo wysokim finansowaniem i dziesiątki innych, pozyskujących stosunkowo niewielkie kwoty – czytamy w raporcie.

Do tego tylko 252 spośród 1101 ankietowanych startupów odpowiedziały na pytanie o dokładną kwotę pozyskanego przez nie kapitału. Jak wynika z raportu Startup Poland, łącznie zebrały 175 mln eurofinansowania zewnętrznego, co daje ok. 700 tys. euro na jedną firmę. – Mediana na poziomie 188 tys. euro pokazuje, że mamy w Polsce kilkanaście startupów z bardzo wysokim finansowaniem i dziesiątki innych, pozyskujących stosunkowo niewielkie kwoty – czytamy w raporcie.