LumApps pozyskał 70 mln dolarów na rozwój platformy do komunikacji biurowej


LumApps pozyskał 70 mln dolarów na rozwój platformy do komunikacji biurowej

LumApps zebrało 70 milionów dolarów kapitału podwyższonego ryzyka. Startup z siedzibą w Paryżu stara się wprowadzić więcej możliwości w zakresie wspomagania komputerowego i uczenia się maszynowego do swojej platformy łączącej współpracowników.

LumApps tworzy rodzaj wewnętrznego Facebooka dla pracowników, pozwalając im śledzić współpracowników, dając im spersonalizowany newsfeed informacji o firmie i pozwalając im na dołączenie do projektów lub społeczności wokół obszarów zainteresowania.


Usługa LumApps wdrażana jest wewnętrznie przez firmy w celu połączenia pracowników, aby mogli oni dzielić się informacjami i komunikować we wszystkich działach. Social Intranet integruje się z takimi narzędziami, jak Google G Suite i Microsoft Office 365, aby umożliwić pracownikom jednoczesną pracę nad pisaniem, planowaniem lub realizacją projektów w biurze lub zdalnie na dowolnym urządzeniu.


– W dzisiejszych czasach dla firm bardzo ważne jest, aby połączyć i zaangażować wszystkich swoich pracowników, a to może się zdarzyć tylko wtedy, gdy mają oni sposób na scentralizowanie całej komunikacji – powiedział Sébastien Ricard, Dyrektor Generalny LumApps, w swoim oświadczeniu.


Współpraca w miejscu pracy stała się w ostatnich latach gorącym tematem, ponieważ firmy posiadają ogromne ilości danych i są bardziej połączone niż kiedykolwiek wcześniej, a jednocześnie nie są w stanie w pełni wykorzystać swoich możliwości i pracować wydajnie we wszystkich zespołach.


Ostatnia runda została poprowadzona przez Goldman Sachs Growth, ale zawierała również pieniądze od poprzednich inwestorów, w tym Bpifrance, Idinvest Partners, Iris Capital i Famille C. LumApps zebrało w sumie 100 milionów dolarów.


LumApps zamierza wykorzystać nowe fundusze na inwestycje w badania i rozwój ze szczególnym uwzględnieniem sztucznej inteligencji i uczenia się przez maszyny, rozwijając nowe integracje produktów, rozszerzając sprzedaż i marketing na nowe obszary, takie jak Azja i Pacyfik, a nawet ukierunkowując je na potencjalne przejęcia.


Firma stwierdziła, że podwoiła swoje przychody w ciągu poprzedniego roku i zwiększyła zatrudnienie do ponad 180 pracowników w siedmiu biurach, w tym w Paryżu, Londynie, Nowym Jorku, San Francisco i Tokio. Planuje zatrudnić kolejnych 150 pracowników w 2020 roku.


Platformy komunikacji biurowej


W zeszłym roku w tej dziedzinie najgłośniej było o firmie Slack dzięki jej ofercie publicznej. Jednak dużych firm tworzących rozwiązania do komunikacji biurowej jest znacznie więcej. Przykładowo Monday.com w 2018 roku zebrał 50 milionów dolarów. Inne przykłady to Coda, która została oficjalnie uruchomiona w zeszłym roku oraz Front, który skupia się na zespołowej współpracy e-mailowej.


Pod koniec zeszłego roku informowaliśmy również o inwestycji Index Ventures w startup Quill. Informacja ta była o tyle ciekawa, że Index Ventures jest również inwestorem Slacka, czyli konkurencji Quill. Jak widać w tej branży dużo się dzieje, a pracodawcy ciągle szukają idealnego narzędzia dla swoich pracowników.