Orlen rozpoczął działalność na rynku słowackim, w '19 chce mieć 10 stacji pod marką Benzina


"Inwestycje w segmencie detalicznym na Słowacji traktujemy jako projekt długofalowy. Krok po kroku zamierzamy zwiększać nasz udział w rynku, aby finalnie stać się tu liczącym graczem. Dlatego do końca tego roku na Słowacji powinno pojawić się 10 naszych stacji paliw pod marką Benzina" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym wiceprezes Unipetrolu Tomasz Wiatrak.

W komunikacie podano, że grupa Orlen, zaopatrując stacje na Słowacji, będzie korzystała przede wszystkim z własnych paliw. W ofercie pozapaliwowej zaś dostępne będą zarówno produkty lokalne, jak i pochodzące z Polski i Czech.

O wejściu na rynek słowacki PKN Orlen informował w styczniu. Rynek słowacki jest kolejnym po polskim, czeskim, niemieckim i litewskim, na którym pojawiły się stacje Grupy Orlen.

Na rynku słowackim działa obecnie ok. 900 stacji paliw, z których blisko połowa zarządzana jest przez 3 największych operatorów.

"PKN Orlen jest otwarty na przejęcia większych lub mniejszych sieci, natomiast małym operatorom stacji będzie oferował korzystną współpracę franczyzową" - napisano w komunikacie.

Benzina funkcjonuje w ramach Grupy Unipetrol, należącej do grupy Orlen, prowadząc największą sieć stacji paliw w Republice Czeskiej. Liczy ona 412 stacji, z udziałem w sprzedaży paliw na poziomie blisko 25 proc. (PAP Biznes)

doa/ osz/