Oto jak firmy i marki wspierają społeczność LGBT+


Oto jak firmy i marki wspierają społeczność LGBT+

Firmy i marki coraz chętniej angażują się wsparcie dla społeczności LGBT+ w Polsce. Widać to szczególnie w czerwcu, który jest Miesiącem Dumy środowisk LGBT+. W tegorocznej Paradzie Równości w Warszawie wezmą udział przedstawiciele kilkunastu firm, które tworzą m.in. sieci pracownicze LGBT+. Niektóre marki mają też inne pomysły na wsparcie tej społeczności.

Wspieranie społeczności LGBT+ wpisuje się w kulturę różnorodności w wielu firmach działających w Polsce. W coraz większej ich liczbie obecne są pracownicze sieci lub grupy zrzeszające m.in. osoby LGBT+ Ich reprezentacje pojawią się na tegorocznej Paradzie Równości, która w sobotę 8 czerwca odbędzie się w Warszawie. W tym roku po raz pierwszy pod patronatem prezydenta stolicy Rafała Trzaskowskiego. Maszerować lub jechać na specjalnych platformach będą m.in. pracownicy CitiBanku, IBM, Microsoftu, Discovery TVN Polska, Avivy, Goldman Sachs, Procter & Gamble, Nielsena czy BNP Paribas.

Sa jednak firmy, które dla pokazania wsparcia dla społeczności LGBT+ robią nieco więcej - zmieniają swoje loga na tęczowe, przygotowują specjalne serie produktów czy specjalne kampanie reklamowe. Oto niektóre przykłady.

Ben&Jerry’s

Marka lodów premium Ben&Jerry’s, która należy do koncernu Unilever, pojawiła się w Polsce w 2016 toku. Ben&Jerry’s od początku wspiera równość małżeńską w krajach, w których produkty pod tym brandem są dostępne. W zeszłym roku dzięki marce słynna tęcza wróciła na Plac Zbawiciela jako hologram.

W tym roku Razem ze Stowarzyszeniem Miłość Nie Wyklucza tuż przed Paradą Równości w centrum Warszawy Ben&Jerry’s zawiesiła wielki baner z hasłem “Małżeństwa dla wszystkich". Marka będzie też miała własną platformę podczas sobotniego marszu (też we współpracy z MNW).

Netflix

Z okazji premiery serialu "Opowieści z San Francisco" Netflix udostępnił w sieci specjalną zapowiedź, w której wystąpił Mirosław Zbrojewicz. Jest tam odniesienie do "Bonding" i innych seriali Netfliksa, których występują wątki bohaterów z grupy LGBT+. Pod koniec materiału na ekranie widać hasło "Parada równości, która się nie kończy. Tutaj możesz być kimkolwiek chcesz". Netflix będzie miał też swoją strefę w Miasteczku Równości pod Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie.

Agora

W związku z sobotnią Paradą Równości "Gazeta Wyborcza" zwiększyła częstotliwość ukazywania się newslettera LGBT+, który wychodzi codziennie do niedzieli 9 czerwca (normalnie jest tygodnikiem). Można w nim znaleźć tematy dotyczące mniejszości seksualnych - materiały o społeczeństwie, kulturze i polityce. Podczas Parady Równości będą rozdawane kody do prenumeraty cyfrowej "Wyborczej", a tego dnia tęczowe logo będzie miał portal Gazeta.pl.

Z kolei należące do Agory sieci restauracji Papa Diego i Van Dog przez cały tydzień mają w lokalach tęczowe flagi, a także przygotowały zniżkę 20 proc. dla klientów, które przyjdą z tęczowym akcentem. Papa Diego nakarmi też wolontariuszy zaangażowanych w Paradę Równości.

Levi’s

Marka Levi’s co roku wypuszcza specjalne tęczowe kolekcje, które w Polsce można kupić w wybranych salonach Levi’s oraz w sklepie internetowym. Całość wpływów netto ze sprzedaży tegorocznej kolekcji Pride odzieżowy gigant przeznaczy na działalność OutRight Action International, organizacji promującej prawa LGBTQ+. Dodatkowo pracownicy Levi’sa będą uczestniczyć w tegorocznej Paradzie Równości.

Coca-Cola/Sprite

W ramach kampanii "Niech gadają. Żyj rześko" wspierającej różnorodność i prawo do bycia sobą marka napojów Sprite wprowadziła limitowaną edycję puszki z logo w kolorach tęczy. Sprite jest także partnerem sobotniej Parady Równości, a także marszów równości w innych miastach w Polsce. Ponadto, wspólnie z Fundacją Wolontariat Równości, Sprite utworzył grant dla lokalnych marszów, by wesprzeć ich organizacją. Razem z Grupą Stonewall marka przygotowuje specjalny projekt edukacyjny na okres wakacyjny.

Google

Od niemal 10 lat pracownicy  Google wspierają warszawską Paradę Równości, wystawiając własną platformę muzyczną, gdzie pojawiają się z rodzinami i przyjaciółmi. Dodajmy, że pracownicy giganta biorą udział w Paradach w ponad 50 miastach na całym świecie.

- Dodatkowo staramy się dostarczać wszystkim zainteresowanym użytkownikom przydatne informacje: w wyszukiwarce przy informacjach odnoszących się do społeczności LGBT+ wyświetlamy specjalną grafikę przypominającą o 50. rocznicy wydarzeń w nowojorskim Stonewall Inn. Dodatkowo, w dniu samej Parady 8 czerwca, użytkownicy będą mogli sprawdzić trasę wydarzenia na Mapach Google -  mówi nam Kuba Piwowar z Google Polska.

Viacom/MTV

Z okazji Miesiąca Dumy i Parady Równości kanał MTV Polska zmienił swoje logo ekranowe na tęczowe. Działająca w polskim oddziale Viacom grupa Emerge, która koncentruje się na kwestiach związanych ze społecznością LGBT+, w tygodniu poprzedzającym Paradę zorganizowała serię wydarzeń w ramach Pride Month. Pracownicy firmy będą też maszerować w Paradzie Równości.

Foto: MTV Polska / materiały prasowe

Empik

Empik wspólnie z wytwórnią Universal Music Polska stworzył album muzyczny "Love is love", który jest nośnikiem wartości podnoszonych w postulatach Parady Równości. W dniu imprezy 8 czerwca w warszawskim Empik Juniorze zostanie zorganizowany panel dyskusyjny pod hasłem: "Tolerancja po polsku". Część pracowników firmy będzie też uczestniczyć w Paradzie Równości.

WARTO WIEDZIEĆ: