Paweł Orleański nie będzie już prowadził „The Wall” w TVP1


- Drodzy widzowie i wspaniali uczestnicy programu „The Wall - wygraj marzenia”. Jest mi niezmiernie przykro poinformować Was, że niestety nie zobaczymy się już w nowych odcinkach programu. Decyzją TVP program zostaje na antenie z „nowym prowadzącym” - poinformował Paweł Orleański w poniedziałek na swoim profilu facebookowym.

Wiosną „The Wall” tak jak poprzednio będzie emitowany w TVP1 w piątki o godz. 20:35. Telewizja Polska nie ogłosiła jeszcze, to będzie nowym gospodarzem teleturnieju.





Orleański prowadził „The Wall” przez półtora roku



- Nie będę przed Wami ukrywał, że jest to dla mnie zaskakująca i bolesna wiadomość - przyznał Paweł Orleański. - Te wspólne trzy sezony, dające w sumie aż 52 odcinki wspaniałej przygody, były dla mnie cudownym doświadczeniem i ogromną zawodową lekcją. Dziękuję wszystkim współpracownikom za profesjonalizm i życzliwość, a także za zaufanie jakim mnie obdarzyliście - zaznaczył.



„The Wall - wygraj marzenia” jest emitowany w TVP1 od września 2017 roku. Program jest oparty na amerykańskiej licencji.



W każdym odcinku występuje para uczestników, którzy odpowiadają na pytania. Kluczową rolę odgrywa wysoka ściana u spodu której znajduje się 15 kieszeni z określonymi kwotami pieniędzy - od 1 do 100 tys. złotych. Po każdym pytaniu, ze szczytu labiryntu spada kula i odbija się od gęsto rozmieszczonych kołków, które w nieprzewidywalny sposób zmieniają trajektorię kuli tak, że do ostatniego momentu nie wiadomo, w którą z 15 kieszeni otworów kula wpadnie i jaką wskaże kwotę.



Producentem programu jest Endemol Shine Polska. W polskim studiu realizowanych jest też wiele zagranicznych edycji „The Wall”.



Jesienią ub.r. pierwsze odcinki trzeciej serii „The Wall - wygraj marzenia” oglądało w TVP1 średnio1,25 mln osób (według danych Nielsen Audience Measurement).



Paweł Orleański od 12 lat prowadzi w TV4 program popularnonaukowy „Galileo”. Wcześniej był w tej stacji gospodarzem kilku teleturniejów (m.in. „Daję słowo”) i talent show „Dragons’ Den”. W latach 2015-2016 występował w reklamach Raiffeisen Polbanku.



Według danych Nielsen Audience Measurement w styczniu br. średnia oglądalność minutowa TVP1 wynosiła 740 636 widzów (6,56 proc. mniej niż rok wcześniej), a udział stacji w rynku oglądalność - 10,25 proc.