Polsat Games wystartuje 15 października. Co w ofercie?


Polsat Games wystartuje 15 października. Co w ofercie?

Najnowsza propozycja Telewizji Polsat - Polsat Games - jest skierowana nie tylko do fanów gier komputerowych czy esportu, ale również do pasjonatów nowych technologii i animacji. Oprócz recenzji gier i sprzętu oraz talk-show z udziałem twórców gier, stacja będzie emitować także programy rozrywkowe z gwiazdami internetu (m.in. „Gry komputerowe show” prowadzone przez Generatora Frajdy).

[embedded content]



Na kanale nie zabraknie anime (m.in. „Dragon Ball Super” czy „Assassination Classroom”) oraz programów skierowanych do młodszych widzów, które zaproponują naukę z wykorzystaniem gier.



Flagowymi produkcjami Polsat Games będą własne rozgrywki esportowe. W poniedziałki i wtorki stacja będzie transmitować projekt o nazwie Ultraliga - ligowe zmagania w League of Legends z pulą nagród o łącznej wartości 100 tys. zł.



Kanał dostępny w Cyfrowym Polsacie i internecie



Stworzona z myślą o graczach stacja od pierwszego dnia nadawania będzie dostępna w Cyfrowym Polsacie od pakietu Mini HD, na pozycji 16. Nowa stacja jest projektem 360°, a więc programy będą dostępne również w internecie - nie tylko na Ipli, ale także na YouTube i Twitchu.



- Polsat Games to nie tylko telewizja. Doskonale wiemy, że jako produkt skierowany dla graczy musimy być wszędzie tam, gdzie fani gier już przyzwyczaili się konsumować treści. Dlatego wszystkie nasze transmisje na żywo będzie można oglądać na Twitchu, a programy własne, po premierze w telewizji, wylądują w Ipli i na YouTube - komentuje Bartosz Pawlik, dyrektor kanału.




Początkowo nowy kanał tematyczny Grupy Polsat miał wystartować w poniedziałek, 1 października 2018 roku. Powodem 2-tygodniowego opóźnienia nadawania są formalności związane z tym, że stacja ta w odpowiednim czasie nie uzyskała wpisu do prowadzonego przez KRRiT rejestru stacji nadających w ramach Cyfrowego Polsatu.



Do czasu uruchomienia telewizyjnej wersji Polsat Games Telewizja Polsat w sieci w serwisach youtube.pl oraz twitch.tv relacjonujące Mistrzostwa Świata w League of Legends, które wystartowały 1 października. Impreza będzie również transmitowana w linearnym kanale.



[embedded content]



Powierzchnia studia stacji będzie wynosić 500 metrów kwadratowych. Nadawca zapowiada, że obiekt swoim wyposażeniem przewyższa większość studiów sportowych.




- Ten segment nas interesuje, bo widzimy jak mocno jest angażujący. Wystarczy spojrzeć na wyniki w YouTube’ie - od Minecrafta przez Robloxa do innych gier - tłumaczył motyw uruchomienia tego kanału Maciej Stec, członek zarządu Cyfrowego Polsatu . - E-sport to już nie tylko zwykłe granie, to są profesjonalni zawodnicy. Żeby być profesjonalnym graczem trzeba być w bardzo dobrej kondycji fizycznej i psychicznej - dodał.



Stec podkreślił także, że Grupa ma większe plany co do Polsat Games, nie będzie to bowiem tylko zwykły kanał telewizyjny. - To projekt 360, będzie realizowany na wszystkich polach, gdzie to tylko możliwe, i niezwiązany tylko z telewizją - zapowiedział.



Nowy kanał Telewizji Polsat



Polsat Games to stacja o charakterze wyspecjalizowanym dla osób interesujących się grami komputerowymi. W czerwcu tego roku nadawca otrzymał 10-letnią koncesję na nadawanie tego kanału na satelicie i w kablówkach.



Zespół Polsat Games liczy 55 osób, kieruje nim Bartosz Pawlik. Pomysłodawcą Polsat Games jest Piotr Żak, młodszy syn Zygmunta Solorza.



Kilka tygodni temu Polsat Games zaprezentować swoje logo. Swoimi kształtami nawiązuje ono do logotypów większości stacji z portfolio Telewizji Polsat. Posiada postać kwadratu z nazwą kanału. Logotyp składa się z zielonego i niebieskiego koloru.



Aktualnie Telewizja Polsat w swoim portfolio posiada 29 kanałów.



Telewizja Polsat obok Polsat Games w najbliższym czasie uruchomi jeszcze dwa inne kanały: Polsat Rodzina i smart DOM. Mają one wystartować pod koniec tego roku.




W minionym półroczu grupa kapitałowa Cyfrowy Polsat zanotowała 4,95 mld zł przychodów ze sprzedaży i 523,6 mln zł zysku netto. Firma miała sprzedanych 16,7 mln jednostkowych usług (2,6 proc. więcej niż rok wcześniej) i 5,72 mln abonentów (po spadku o 1,6 proc. w skali roku).