Polsat nowym liderem. „Zniewolona” i „Fakty” hitami


Polsat nowym liderem. „Zniewolona” i „Fakty” hitami

W minionym tygodniu - od 26 sierpnia do 1 września 2019 roku - najwięcej widzów zgromadził ukraiński serial „Zniewolona”. Finałowy odcinek tej produkcji w TVP1 oglądało średnio 3,39 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 25,12 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 26 sierpnia na antenie tej stacji obejrzało 2,45 mln widzów (24,73 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.



Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 2,04 mln widzów (emisja 27 sierpnia; 6. pozycja). Do zestawienia top 20 na 7 pozycji uplasował się „Teleexpress” Jedynki z 2,03 mln oglądających (środowe wydanie) oraz „Wydarzenia” Polsatu z 1,92 mln oglądających (emisja 30 sierpnia; 10. lokata).



Na trzecim miejscu w ogólnym rankingu uplasowała się prognoza pogody, która w czwartek w TVP1 miała 2,38 mln widzów (19,79 proc. udziału).





Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był dziennik „Fakty”, który miał 974 tys. osób, co dało TVN 25,70 proc. udziału.



Drugie miejsce zajęły wyemitowany w Polsacie kabareton (895 tys. widzów; 18,37 proc. udziału), a podium uzupełnia pokazany w tej samej stacji film „Anioły i demony” (866 tys. widzów; 17,84 proc. udziału).





20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.





Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,41 pkt. proc. do 9,63 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.



Na drugą lokatę spadła TVP1, której udział w analizowanym okresie wyniósł 9,57 proc. (w dół o 0,75 pkt. proc.).



Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,38 proc., po wzroście względem poprzedniego wynoszącym 0,08 pkt. proc.



Czwartą pozycję zajęła TVP2 (stacja ta miała 7,25 proc. udziału; do góry o 0,20 pkt. proc.).



Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 34,71 proc. do 33,83 proc.





Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął Polsat. Udział tej stacji zmniejszył się o 0,14 pkt. proc. do 11,24 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 10,35 proc. (do góry o 0,76 pkt. proc.).



Podium uzupełnia Dwójka (+ 0,18 pkt. proc. do 6,20 proc.), która wyprzedziła Jedynkę (- 0,30 pkt. proc. do 6,03 proc.).





Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (w dół o 0,28 pkt. proc. do 11 proc.).