„Teleexpress” stracił ponad 450 tys. widzów w 2018 roku. Liderem „Fakty”


„Teleexpress” stracił ponad 450 tys. widzów w 2018 roku. Liderem „Fakty”

„Fakty” TVN w 2018 roku oglądało średnio 2,63 mln widzów, co zapewniło TVN 21,02 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 6,94 proc. widzów, czyli 196 tys. oglądających, a jego udział zmalał z 22,35 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Warto dodać, że średnia oglądalność „Faktów” w TVN i TVN24 BiS w zeszłym roku wyniosła 2,82 mln widzów, co przełożyło się na 21,02 proc. udziału. Było to o 6,06 proc. mniej, niż w 2017 roku.




Drugie były „Wiadomości” TVP1, które awansowały z miejsca trzeciego. Ich oglądalność zmalała o 14,50 proc. (344 tys. widzów). W 2018 roku wyniosła ona 2,03 mln osób. Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 15,08 proc. (rok wcześniej było to 17,40 proc.).



Od czwartku, 24 sierpnia 2017 roku Telewizja Polska pokazuje swoje główne programy informacyjne „Wiadomości”, „Panoramę” i „Teleexpress” również na antenie TVP Info. Średnia widownia „Wiadomości” na antenie newsowej stacji w ub.r. wyniosła 451 tys. osób, a udział - 3,36 proc. Oznacza to, że łącznie program na dwóch antenach miał 2,48 mln widzów (18,44 proc. udziału). Było to o 4,51 proc. więcej, niż „Wiadomości” gromadziły rok wcześniej tylko na jednej antenie (przez znaczną część 2017 roku dziennik był emitowany tylko w TVP1, a więc danych z TVP Info nie możemy ze sobą sumować dla całego roku).



Podium uzupełnia „Teleexpress” TVP1, który przed rokiem był wiceliderem. Widownia tego serwisu na głównej antenie zmniejszyła się najbardziej w zestawieniu - o 19,16 proc. (459 tys. osób) do 1,94 mln oglądających. Udział „Teleexpressu” w rynku zmalał z 24,79 proc. do 20,24 proc.



Łączna widownia tego dziennika z uwzględnieniem danych TVP Info wyniosła 2,42 mln widzów, będąc o 1,08 proc. wyższą niż rok wcześniej, kiedy „Teleexpress” emitowany był głównie w samej Jedynce.



Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu. Widownia tego dziennika wyniosła 1,91 mln osób, po spadku o 10,93 proc. (52 tys. widzów). Dziennik ten emitowany jest jeszcze na antenie Polsatu News. Łącznie zatem „Wydarzenia” na dwóch stacjach w ub.r. oglądało 2,07 mln widzów, czyli o 2,46 proc. mniej, niż przed rokiem kiedy dziennik pokazywano na trzech antenach (wówczas można było go oglądać również w Polsat News 2).




Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 zmalał o 10,93 proc. do 1,09 mln widzów. Równoległa emisja tego dziennika w TVP Info wpłynęła na jego wzrost oglądalności. W ub.r. „Panorama” na obu antenach miała o 18,73 proc. więcej widzów, niż rok wcześniej, kiedy emitowana była głównie tylko w Dwójce.





Analizując trendy widowni wszystkich pięciu dzienników emitowanych równolegle na wszystkich antenach to wzrostem pochwalić się mogły wszystkie trzy serwisy TVP: „Panorama”, „Wiadomości” i „Teleexpress”. W tym ujęciu najwięcej straciły „Fakty”.







Wśród widzów w wieku 16-49 lat w 2018 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zmniejszyła się o 5,90 proc. do 914 tys. oglądających.



Drugie miejsce zajęły tutaj „Wydarzenia”, które w samym Polsacie śledziło 736 tys. osób (w dół o 1,42 proc.). Podium uzupełniają awansujące z czwartej lokaty „Wiadomości” (465 tys. widzów; spadek o 13,20 proc.).



Największy spadek również i w tym ujęciu zanotował „Teleexpress” (serwis ten spadł również z 3 na 4 pozycję) - było to 22,77 proc. do 425 tys. oglądających.



Porównując ze sobą wyniki serwisów ze wszystkich anten to zyskały dwa tytuły: „Wiadomości” i „Panorama”.





Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.