TVP1 liderem, udany tydzień stacji newsowych. „Zniewolona”, „Alarm!” i „Fakty” hitami


TVP1 liderem, udany tydzień stacji newsowych. „Zniewolona”, „Alarm!” i „Fakty” hitami

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 19 do 25 sierpnia 2019 roku, najwięcej widzów zgromadził ukraiński serial „Zniewolona”. Środowy odcinek tej produkcji w TVP1 oglądało średnio 3,52 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 25,39 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu uplasował się interwencyjny magazyn „Alarm!”, który w środę miał w TVP1 2,70 mln widzów (20,70 proc. udziału).



Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 20 sierpnia na antenie tej stacji obejrzało 2,48 mln widzów (24 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.



Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 2,09 mln widzów (emisja 20 sierpnia; 8. pozycja). Do zestawienia top 20 na 9 pozycji uplasowały się „Wydarzenia” Polsatu z 1,99 mln oglądających (środowe wydanie) oraz „Teleexpress” Jedynki z 1,82 mln oglądających (emisja 22 sierpnia; 14. lokata).





Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był dziennik „Fakty”, który miał 879 tys. osób, co dało TVN 23,83 proc. udziału.



Drugie miejsce zajął serial TVN „Na Wspólnej” (796 tys. widzów; 17,29 proc. udziału), a podium uzupełniają pokazane w Polsacie „Wydarzenia” (736 tys. widzów; 20,84 proc. udziału).





20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.





Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,01 pkt. proc. do 10,32 proc.



Drugą lokatę zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 10,04 proc. (do góry o 0,26 pkt. proc.).



Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,30 proc., po spadku względem poprzedniego wynoszącym 0,69 pkt. proc.



Czwartą pozycję zajęła TVP2 (stacja ta miała 7,05 proc. udziału; do góry o 0,07 pkt. proc.).



Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 35,08 proc. do 34,71 proc.



Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24 (5,46 proc.; do góry o 1,27 pkt. proc.). Udany tydzień zanotowały również pozostałe główne stacje newsowe: TVP Info (4,26 proc.; + 0,23 pkt. proc.) i Polsat News (1,44 proc.; + 0,39 pkt. proc.).





Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął Polsat. Udział tej stacji zwiększył się o 0,62 pkt. proc. do 11,38 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 9,59 proc. (w dół o 0,79 pkt. proc.).



Podium uzupełnia Jedynka (+ 0,14 pkt. proc. do 6,33 proc.), która wyprzedziła Dwójkę (+ 0,30 pkt. proc. do 6,02 proc.).





Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (do góry o 0,55 pkt. proc. do 11,28 proc.).