Vestor DM obniża cenę docelową dla 4funMedia do 18,2 zł


W piątek na zamknięciu sesji za akcję spółki płacono 12,85 zł.

Zdaniem analityków, wyniki spółki za czwarty kwartał 2018 r. były poniżej oczekiwań ze względu na spadek marży w DOOH (24 proc. vs 40 proc. w czwartym kwartale 2017 r.).

"Reklama zewnętrzna odnotowała przychody na poziomie PLN 10.2m (+36 proc. r/r oraz 16 proc. powyżej naszych oczekiwań). Wzrostowi temu towarzyszył jednak bardzo intensywny wzrost kosztów w segmencie (+62 proc. r/r, wyższe koszty revshare, ze względu na większe wykorzystanie ekranów zewnętrznych sieci vs własne ekrany), co spowodowało istotny spadek marży na tej działalności do 24 proc. vs 43 proc. w 3Q18 i 33 proc. w 9M18). W efekcie wynik EBITDA segmentu wyniósł PLN 2.4m (-20 proc. r/r)" - napisano w raporcie.

Analitycy podnoszą natomiast oczekiwania co do przychodów w segmencie DOOH w następnych latach, w 2019 r. prognozując 32,4 mln zł przychodów oraz EBITDA 9,1 mln zł.

"Ze względu na wyższe od naszych oczekiwań przychody w DOOH w 4Q18 oraz podpisanie istotnej umowy z Cheil Germany GmbH z o.o. Oddział w Polsce (PLN 3.8m dodatkowych przychodów rocznie od 2019p) podnosimy nasze oczekiwania co do przychodów w segmencie DOOH w 2019 i latach następnych" - dodano.

Analitycy obniżają prognozy EBITDA grupy w 2019/2020 o odpowiednio 14 proc. i 12 proc. do 11,3 mln zł i 13,1 mln zł ze względu na oczekiwaną niższą marżę EBITDA w DOOH.

Autorem raportu, który został rozpowszechniony 29 kwietnia o godz. 8:30 jest Michał Wojciechowski.

Depesza jest skrótem rekomendacji Vestor DM. W załączniku zamieszczamy plik z wymaganymi prawem informacjami. Raport jest też dostępny na stronie www.vestor.pl (PAP Biznes)

doa/ gor/