Wystartowała piąta edycja kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj!”. Robert Lewandowski ambasadorem (wideo)


Wystartowała piąta edycja kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj!”. Robert Lewandowski ambasadorem (wideo)

Kampania realizowana pod patronatem honorowym Ministerstwa Cyfryzacji i Rzecznika Praw Dziecka ma na celu pomoc rodzicom, dzieciom i nauczycielom w reagowaniu na dokuczanie, poprzez pozytywne promowanie życzliwości i przyjaźni. Akcję wspierają partnerzy merytoryczni: Centrum Edukacji Obywatelskiej, Lifetube, Fundacja Orange oraz Nintu.

- Wartości kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj!” są mi bardzo bliskie, ponieważ moja codzienna praca wymaga gry zespołowej i dobrej komunikacji w drużynie. Problem dokuczania czy cyberprzemocy występuje bardzo często w szkołach lub wśród rówieśników. Nie tylko dzieci nie wiedzą, w jaki sposób sobie z nim poradzić, wsparcia potrzebują również rodzice - komentuje Robert Lewandowski, zawodnik reprezentacji Polski i Bayernu Monachium. - Jestem przekonany o tym, że akcja Cartoon Network promuje pozytywne wartości przyjaźni i życzliwości. Cieszę się, że jako Ambasador mogę mieć realny wpływ na ich przekaz. Chciałbym, aby dzieci zobaczyły, że bycie „fair” oznacza nie tylko brak dokuczania, ale również stawanie w obronie osób słabszych - dodaje.



[embedded content]



Akcja potrwa do połowy grudnia i będzie wsparta działaniami w mediach społecznościowych oraz ogólnopolską kampanią. Na antenie Cartoon Network, Boomerang, TNT i w wybranych kanałach platformy nc+ oraz w internecie emitowany będzie spot z udziałem Roberta Lewandowskiego.



Na specjalnej stronie internetowej badzkumplem.cartoonnetwork.pl przygotowano nowe materiały dla nauczycieli, dzieci i rodziców, które pomogą im radzić sobie z problemem dokuczania.